Kundansvarig till OBOS Nya Hem i Stockholm
Medlemsägda OBOS är en av Sveriges största bostadsutvecklare och ägs av sina 500 000 medlemmar i Norge och Sverige. OBOS erbjuder bostäder för alla livets faser i form av villor, kedjehus och flerbostadshus, i städer och på landsbygden. OBOS verkar i Sverige genom varumärkena OBOS, Smålandsvillan och Myresjöhus. Koncernen har omkring 2 500 anställda, varav knappt 1 000 i Sverige i dotterbolagen OBOS Sverige, OBOS Kärnhem och OBOS Nya Hem.
Kundansvarig till OBOS Nya Hem i Stockholm
Vi söker dig som vill vara med och realisera OBOS satsning i Sverige, med målet att bli den viktigaste bostadsutvecklaren som inom fem år dubblerat antalet sålda enheter. En stor del av tillväxten sker i de tre storstadsregionerna med fokus på bostadsrätter.
OBOS uppfyller människors bostadsdrömmar och där är du som kundansvarig en nyckelspelare. Rollen innebär att vara den primära kundkontakten för säljstartade projekt, genom hela försäljningsprocessen fram till inflyttning. Som kundansvarig är du lika bra på att ta hand om kunden, med allt vad det innebär, liksom intern kontroll och försäljningsadministration. Hos oss får kunderna alltid ett professionellt och trevligt bemötande genom hela säljprocessen fram till tillträdet.
Det här förutsätter en mycket god kommunikativ förmåga och känsla för kundhantering och vårt mål är att få branschens nöjdaste kunder. Arbetsuppgifterna är varierande vilket ställer stora krav på flexibilitet. Det gäller att ta fullt ansvar för allt det administrativa samtidigt som en stor del av arbetet är att vara aktiv i relation till kunder, interna och externa parter.
Kvalifikationer och personliga egenskaper
För att passa som kundansvarig hos oss har du förmodligen en examen som mäklare eller ekonom med inriktning på marknadsföring och försäljning eller liknande Vi vill också att du arbetat med liknande arbetsuppgifter i några år.
Som person delar du våra värderingar och har ett prestigelöst sätt att arbeta med en stark teamkänsla. Vi vill att du är nyfiken och intresserad av bostadsmarknaden.
För att klara av rollen behöver du ha en god förmåga att strukturera, prioritera och hantera flera bostadsrättsprojekt parallellt.
Vi vill att du är en ansvarsfull lagspelare som arbetar bra såväl tillsammans med kollegor som med självständiga arbetsuppgifter.
Vi förutsätter att du har mycket goda kunskaper i det svenska språket i såväl tal som skrift.
Erfarenhet nyproduktion samt bostadsutveckling är mycket meriterande.
Vårt erbjudande till dig
Hos oss får du en möjlighet att vara med på resan att bygga upp något nytt och etablera OBOS Nya Hem på marknaden. Långsiktighet och stabilitet genomsyrar OBOS-koncernen som har god ekonomi. Vi driver enbart egenutvecklade projekt och sätter hållbarhet högt på agendan, både miljömässigt och socialt. OBOS är inte noterade på börsen vilket skapar en frihet för värdeskapande. Vi eftersträvar korta beslutsvägar och är extremt operativa på chefsnivå. Du rapporterar till försäljningschefen.
Tjänsten som är en tillsvidareanställning på heltid, inleds med en provanställning om 6 månader.
Vi arbetar och trivs i trevliga aktivitetsbaserade lokaler i Solna men möjlighet till hybridarbete finns. Vi vill att våra medarbetare ska må bra, både i och utanför arbetet, genom att aktivt uppmuntra till exempelvis friskvård och sociala aktiviteter - allt för att skapa en positiv teamkänsla i jobbet.
Är du intresserad?
Har du ett stort intresse för försäljning och kundvård på bostadsmarknaden och uppfyller du de kvalifikationer vi efterfrågar.
Tveka inte! Skicka in din ansökan snarast, dock senast den 12 juni!
Urval och intervjuer kommer att ske löpande och platsannonsen kan komma att stängas innan sista ansökningsdag.
För mer information om tjänsten kontakta Gunilla Slättås, försäljningschef, OBOS Nya Hem, telefon 070-601 11 97.