Affärsutvecklare OBOS Kärnhem och OBOS Nya Hem
Medlemsägda OBOS är en av Sveriges största bostadsutvecklare och ägs av sina 500 000 medlemmar i Norge och Sverige. OBOS erbjuder bostäder för alla livets faser i form av villor, kedjehus och flerbostadshus, i städer och på landsbygden. OBOS verkar i Sverige genom varumärkena OBOS, Smålandsvillan och Myresjöhus. Koncernen har omkring 2 500 anställda, varav knappt 1 000 i Sverige i dotterbolagen OBOS Sverige, OBOS Kärnhem och OBOS Nya Hem.
Affärsutvecklare OBOS Kärnhem och OBOS Nya Hem
Vi söker dig som vill vara med och driva och utveckla OBOS satsning i Sverige. Inom fem år är målet att dubblera antalet sålda enheter. En stor del av tillväxten sker i de tre storstadsregionerna med fokus på bostadsrätter.
Rollen som affärsutvecklare innebär att bearbeta marknaden mot privata markägare, samarbetspartner, kommuner med flera för att kunna göra goda affärer. Affärsutvecklaren har det fulla ansvaret; från markförvärv till att affären är tillträdd. Det gäller att säkerställa rätt förutsättningar för affären och ta ansvar för framdrift, dokumentation och implementering i samband med transaktioner.
Kontaktytorna är många, både externt och internt, och förutsätter en mycket god samarbetsförmåga. Samtidigt som rollen innebär mycket självständigt arbete, är det av största vikt att man kan samarbeta i det team som finns. Affärsutvecklingsteamet består idag av sju personer placerade från Stockholm i norr till Malmö i söder. Teamet ansvar på lokal nivå för att bygga upp, utveckla och förvalta byggrättsportföljen enligt bolagens övergripande strategi.
Du kommer att bli anställd i OBOS Kärnhem och dela dina uppdrag med OBOS Nya Hem. Tjänsten är i första hand placerad i Stockholm men även Malmö är ett alternativ. Oavsett ort så är AU en central funktion och resor kan förekomma i hela landet.
Körkort är ett krav.
Vem är du?
För att passa som affärsutvecklare hos oss har du förmodligen en akademisk examen inom lantmäteri, väg & vatten, samhällsbyggnad, arkitektur, juridik eller ekonomi. Du har också skaffat dig viss yrkeslivserfarenhet och kompetens av bostadsprojektets alla faser, gärna med tyngdpunkt och fokus på just affärsutvecklingen. Det här innebär förmodligen att du har praktisk erfarenhet av fastighets- och bolagsaffärer, analyser, affärsplaner, strategier och investeringskalkyler. Du har kanske också deltagit i större komplexa transaktioner och utveckling i tidigt skede och är nu beredd att ta ett utökat självständigt ansvar för den här typen av uppgifter. Har du erfarenhet av att jobba i eller sätta upp joint venture-upplägg eller motsvarande är det mycket meriterande. Det är en fördel med erfarenhet av kommunernas mark- och exploateringsverksamhet och har du därtill dokumenterad erfarenhet av att driva detaljplaner ur byggaktörens perspektiv är det positivt.
Som person delar du våra värderingar och har ett prestigelöst sätt att arbeta med en stark teamkänsla. Vi vill att du är nyfiken, engagerad och har ett starkt affärsmässigt driv. Stort engagemang, förståelse och stort intresse för samhällsbyggande både politikiskt som ekonomiskt är en självklarhet. Likaså att du är ansvarsfull, förtroendegivande och bra på att bygga långsiktiga relationer.
Vi erbjuder
Hos oss får du en möjlighet att vara med på resan att bygga upp något nytt för att nå målet att bli en av de snabbast växande bostadsutvecklarna i Norden. Långsiktighet och stabilitet genomsyrar koncernen som har god ekonomi. Vi driver enbart egenutvecklade projekt och sätter hållbarhet högt på agendan, både miljömässigt och socialt. OBOS är inte noterade på börsen vilket skapar en frihet för värdeskapande. Vi eftersträvar korta beslutsvägar och är extremt operativa på chefsnivå inom både OBOS Nya Hem och Kärnhem.
Är du intresserad?
Har du ett stort intresse för samhällsbyggande både politiskt och ekonomiskt och uppfyller du de kvalifikationer vi efterfrågar? Tveka inte! Skicka in din ansökan snarast eller senast den 10 oktober. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.
Intervjuer sker löpande.
Frågor om tjänsten kan ställas till vår affärsutvecklingschef Lina Brantemark, telefon 073 024 75 11, eller HR-chef Anna-Lena Beckman, telefon 070 601 34 03
Välkommen!