Junior Assistent till internationellt private equity bolag i Stockholm
Junior Assistent till internationellt private equity bolag i Stockholm
Denna roll är en fantastisk möjlighet för dig som är i början av din karriär och har arbetat några år inom Professional Services och nu känner att du vill utvecklas vidare i rollen som Assistent. Hos vår kund kommer du att ställas inför många spännande och utmanande arbetsuppgifter och vara en del av det mycket professionella och trevliga assistentteamet. Din arbetsplats blir ett modernt kontor mitt i centrala Stockholm.
För att lyckas i denna roll är det några kvalifikationer och egenskaper vi tittar extra mycket på i kombination med din tidigare erfarenhet från branschen och din attityd och inställning till din profession. Vi vet alla att service sker runtomkring oss dagligen i det mesta vi gör, och det kan göras på många olika sätt. Hos vår kund gäller inget annat än högsta nivå på servicen – det är viktigt att man har en självklar och naturligt positiv inställning till att leverera tjänster med hög kvalitet och för det krävs en lyhörd, initiativtagande och lösningsorienterad teamperson som inte bara tar emot uppgifter utan också tänker själv och agerar snabbt utan att missa de viktiga detaljerna.
Om tjänsten
I arbetsuppgifterna ingår, förutom sedvanliga assistentuppgifter som kalenderhantering, mötesbokningar, planering av resor och olika arrangemang och ad hoc uppgifter, även avancerad produktion av presentationer i PowerPoint. En del research kring bolag och olika industrier kan också bli en del av din vardag. Assistentteamet stöttar varandra och hjälper övriga medarbetare i stort och smått så att verksamheten fungerar i det dagliga utan att tappa fart eller kvalitet. Du gillar att vara i ett sammanhang där du assisterar fler personer och trivs i en föränderlig och dynamisk miljö där ena dagen inte är den andra lik.
Din profil
Du är organiserad och noggrann. Då bolaget verkar internationellt är det ett krav att du talar och skriver mycket bra engelska och svenska. För Assistentrollen är det av största vikt att du är riktigt bra på Office Programmen, framför allt Outlook och PowerPoint som är verktyg du känner dig mycket trygg i. Du kommer sannolikt från ett bolag inom PE, Management Consulting eller Advokatbyråvärlden och är van att hantera information med hög sekretess och integritet.
Vill du bli en del av ett professionellt och hjälpsamt team och tillsammans bidra till verksamheten med högkvalitativ service och lära dig en massa spännande och utmanande saker på vägen kan detta vara helt rätt för dig. Tjänsten är en tillsvidareanställning och ska tillsättas så snart som möjligt, dock senast i början av augusti 2018.
Vi är nyfikna på dig – så varmt välkommen med din CV och ett personligt brev där du med några korta rader beskriver vad tror du kan både bidra med men också ser som utmanande i denna tjänst. Vi gör urval löpande så vänta inte för länge med din ansökan.
Ansök genom länken nedan. Behöver du mer information om tjänsten går det bra att mejla ansvarig rekryteringskonsult på Sense Talents, Susanne Waering via: fornamn@sensetalents.se.