Head of Insights till Maxus Communication
Head of Insights till Maxus Communication
Maxus kommer inom kort att påbörja en expansiv fas med flera investeringar under år 2016. Nu söker vi dig som vill vara med och bygga framtidens mediebyrå. Maxus, som ingår i världens största mediebyrånätverk, har målet att leda utvecklingen inom datadriven realtidskommunikation genom teknologi och en kultur grundat i förändring. Idag består vi av 3000 medarbetare globalt och drygt 30 personer i Sverige.
I rollen som Head of Insights kommer du att ha en central roll för Maxus framtida erbjudande. Du kommer att bygga, utveckla och leda en modern Insights-avdelning där fokus och målet är att leda utvecklingen inom datadriven realtidskommunikation. Din uppgift kommer att vara att tänja på gränserna över vad som är möjligt när det gäller att sätta upp strukturer, processer och mjukvara som i realtid skapar insikter och exekverar dem. Du kommer att ingå i ledningsgruppen och rapportera till VD.
I grunden har du har stor förståelse för konsumentbeteenden och håller dig ständigt uppdaterad om vad som händer i reklam och mediabranschen. Du har erfarenhet av och kunskap om marknadsundersökningar och våra vanligaste mätningar men vill samtidigt vara med att utveckla och ifrågasätta.
Du har minst fem års erfarenhet från kommunikationsbranschen i en analytisk roll och du har en akademisk utbildning inom ekonomi, matematik, fysik eller liknande. Det är viktigt att du har en gedigen baskunskap inom analys genom erfarenhet av tracking, ekonometri, kampanjmätningar, konkurrentanalyser etc. och du har förmågan att gå från deskriptiva analyser och rapporter till välgrundade rekommendationer. Du brinner för matematik och kommunikation och är tekniskt sinnad. Samtidigt är du en person som får din publik att inse att analyser är spännande och fascinerande och du älskar strålkastarljuset. Du är även generös med din kunskap och gör människor i din närhet både smartare och klokare. Du är nyfiken och ser glädjen i att lösa problem.
Och, du kan inte låta bli att lösa detta (utan google):
24 H in a D = 24 Hours in a Day
26 L of the A = 26 letters of the Alphabet
7 D of the W =
7 W of the W
12 S of the Z
66 B of the B
52 C in a P (WJs)
13 S in the USF
18 H on a G C
39 B of the O T
5 T on a F
90 D in a R A
3 B M (S H T R)
Vi samarbetar med Sense Talens I detta uppdrag. För ytterligare information kontakta Sense Talents, Lotta Romney, tel 0707171719. Varmt välkommen med din ansökan.