Senior Content Manager till ICA´s digitala redaktion
Senior Content Manager till ICA´s digitala redaktion
ICA.se är en av ICAs viktigaste kanaler med över fem miljoner besök varje månad. Som Content Manager på avdelningen för digital kommunikation med totalt 15 personer ansvarar du för att löpande skapa innehåll, underhålla och driva kommunikationen på ICA.se och ICAs övriga digitala kanaler samt deltar aktivt i utvecklingen av dessa kanaler. Tjänsten är placerad på ICA´s huvudkontor i Solna och du rapporterar till Teamchefen.
Vi vill göra kundernas vardag lite enklare och skapar tjänster och verktyg som finns tillgängliga oavsett var och när kunderna behöver det. Enkelhet, engagemang, entreprenörskap.
Ansvarsområden
I din roll som senior Content Manager på den digitala redaktionen driver du dina egna idéer från start till mål och omvandlar strategier och innovativa koncept till fungerande kommunikation. Du arbetar med ICAs stora kommunikationssatsningar som du tillsammans med Teamchefen för den digitala redaktionen, strategiskt planerar ut i våra digitala kanaler. Du är den som säkerställer att vi har hög redaktionell nivå och digital höjd i idé och innehåll för såväl centrala kampanjer som redaktionens eget framtagna innehåll och driver digitalt innehåll som stärker ICA kommersiellt. I ditt ansvarsområde ingår att höja kompetens och förståelse för vad bra, digitalt innehåll är på ICA genom att prata och genom att löpande förbättra arbetsprocesser på marknadsavdelningen. Du har god kunskap om sökoptimerad innehållsproduktion och strategi – hur vi utvecklar innehåll till rätt mottagare och du är även en säker rådgivare i frågor kopplade till detta. Du coachar och utbildar redaktionen löpande och är en erfaren projektledare inom området. Du är en god skribent.
Du har stor förståelse för affären och för hur digital kommunikation bidrar till att skapa en helhet – både i ICAs totala erbjudande och för mottagaren. Du är både strategisk och operativ, mycket lösningsorienterad, prestigelös och tydlig som person. Du är snabb, strukturerad och brinner för digital kommunikation och trender. Du är självklart mycket intresserad av mat.
Erfarenhet och kompetens
Vi tror att du har minst fem års erfarenhet från strategiskt och operativt arbete i digitala kanaler – med dokumenterad effekt och du har en högre utbildning inom kommunikation, marknadsföring, journalistik och/eller media. Du har erfarenhet av att agera rådgivare i digitala kommunikationsfrågor från en komplex miljö och det är en fördel om du har arbetat i en organisation med många olika uppdragsgivare. Du är en van bildbehandlare, en klippa på Photoshop och en vass rubriksättare med call-to-action. Du är van att arbeta med EpiServer, SEO, HTML, Photoshop, Google Analytics, Word, Excel och PPT.
Vi samarbetar med Sense Talents i denna rekrytering. För ytterligare information om tjänsten kontakta Rekryteringskonsult Lotta Köhler lotta@sensetalents.se Varmt välkommen att skicka in din CV och ett personligt brev via länken nedan så snart som möjligt dock senast den 21 juni.