Nordisk Brand Manager till Nestlé HealthScience
Nordisk Brand Manager till Nestlé HealthScience
I Norden har Nestlé HealthScience ca 50 medarbetare vars främsta mål är att erbjuda de bästa och mest aktuella kliniska näringsprodukterna, oavsett behov, var man befinner sig och genom hela livet. Vi har en lång tradition av att arbeta nära och i samråd med patienter, vårdpersonal, kunder forskare och leverantörer.
NHS erbjuder inte vanlig mat och dryck, inte heller läkemedel. Vi skapar nytt där båda dessa världar möter varandra. Genom kliniska nutritionsprodukter och service bidrar vi till att förbättra livskvaliteten hos patienter med speciella och näringsmässiga behov.
Vi har ett brett produktsortiment bestående av näringsdrycker, sondnäringa och medicinska tillbehör. I tillägg arbetar vi även med s k OTX-produkter, nutritionsprodukter i gränslandet till OTC-läkemedel, där vi har produkter som på naturlig väg hjälper till vid olika magproblem och dehydrering. Det främsta varumärket är Resorb som säljs både på apotek, i retail och via web shop.
Nu söker vi en Nordisk Brand Manager för OTX. Vill du följa med på vår spännande resa?
I din roll som Nordisk Brand Manager OTX har du ansvar för att bygga och utveckla ett produktsortiment bestående av bl a Resorb, Resorb Sport, Lactasin, Resoure Aktiva. Du är även ansvarig för nutritionsprodukter för barn, äldre och andra målgrupper.
I dina ansvarsområden ingår att bygga och genomföra strategi-, marknads- och aktivitetsplaner, varumärkesplanering, affärsutveckling inkl koncept- och portföljstrategier samt kanalstrategier. Du monitorerar försäljning, marginaler och prisstrategier samt förhandlar med i huvudsak apotekskedjor och retail på nordisk nivå. Du driver marknadsundersökningar och andra aktiviteter för att nå ökad kundinsikt. Du driver innovation och långsiktig utveckling av produktportföljerna och du driver, implementerar och följer upp marknadsaktiviteter som PR, annonsering, event, säljkampanjer och kundaktiviteter. I din roll ingår även ansvar för interna processer, budgetplanering, kundrapportering mm.
Du har en framgångsrik bakgrund inom marknadskommunikation och försäljning med betoning på apotek, retail och hälsovård. Du är stark inom affärsutveckling och har erfarenhet av att utveckla produktportföljer och varumärken. Du har 5-8 års erfarenhet av produktutveckling/produktansvar och du har god insikt om området healthcare. Du har erfarenhet av internationellt och nordiskt arbete och du talar och skriver flytande engelska.
Du har en entreprenöriell ådra, är van att ta eget ansvar men är samtidigt en teamplayer. Som person är du driven, stresstålig, passionerad och ödmjuk. Du är stabil, innovativ och resultatorienterad. Du trivs i en snabb organisation vill arbeta på ett framgångrikt företag med höga ambitioner och du brinner för området healthcare.
Tjänsten är placerad på Nestlé HealthSciences nordiska huvudkontor i Solna.
www.nestlenutrition.se och www.nestle.se
Stämmer ovanstående beskrivning in på dig? Välkommen att skicka in din CV och ett personligt brev så snart som möjligt, dock senast den 22 januari. Urvalsprocessen sker löpande. Vi samarbetar med Sense Talents i denna process. För mer information om tjänsten kontakta Sense Talents, Lotta Köhler Tel 070-7949168 e-post lotta@sensetalents.se.