Kommunikationschef till Rahmqvist
Kommunikationschef till Rahmqvist
Under egna varumärken marknadsför vi våra specialprodukter, som i många fall är utvecklade av oss själva med syftet att fylla en funktion som inte finns på marknaden. Vi leder snarare än följer. Vi skapar snarare än kopierar och vi strävar alltid efter att bli bättre, effektivare och är inte rädda för förändring. I dagsläget är vi omkring 400 medarbetare spridda från Storbritannien i väst till Hong Kong i Öst. Vår huvudsakliga marknad är Sverige, Norden, Storbritannien och andra delar av Europa. Huvudkontoret ligger i Stockholm och här skapas merparten av marknadsmaterial, strategier, koncept och sedan sprids det vidare ut i organisationen internationellt.
Vill du följa med på vår spännande resa?
I dina ansvarsområden ingår att ansvara för intern- och extern information, PR och varumärkesfrågor. Du skapar och implementerar kommunikationsplattform och kommunikationsplan och arbetar proaktivt med att utveckla vår närvaro i sociala medier och andra kanaler. Du ingår i den svenska ledningsgruppen och ansvarar för att driva och paketera kommunikationsfrågor från ledning ut i organisationen. I dina arbetsuppgifter ingår även att hålla presentationer, textproduktion, koordinera trycksaker, omvärldsbevakning, produkt PR och andra aktiviteter. Kommunikationsarbetet ska leda till att bygga och stärka Ramqvists varumärke och därmed driva och attrahera nya medarbetare samt stödja affären. I din tjänst ingår även att driva rekryteringsfrågor varför ett intresse inom HR är viktigt. Du är ansvarig för informations/kommunikationsavdelningen. Du rapporterar till VD.
Du har en högre utbildning inom kommunikation/media/marknad och du har 5-10 års erfarenhet av kommunikationsarbete – både på operativ och strategisk nivå. Du har erfarenhet av att arbeta i en starkt försäljningsorienterad verksamhet och även en internationell miljö. Du är en professionell projektledare och trivs med att arbeta både operativt och strategiskt. Du är en mycket god skribent och talar och skriver både svenska och engelska utmärkt. Du är väl uppdaterad inom sociala medier och trender och du har goda kunskaper i MS Office samt kan Adobe CS. Tjänsten är belägen på huvudkontoret på Lidingö, Stockholm.
Som person är du lösningsorienterad, driven, prestigelös, kreativ, strukturerad, har goda ledaregenskaper och du vill arbeta på ett framgångsrikt, försäljningsinriktat företag med höga ambitioner.
www.rahmqvist.com
Stämmer ovanstående beskrivning in på dig? Välkommen att skicka in din CV och ett personligt brev så snart som möjligt dock senast den 5 oktober. Urvalsprocessen sker löpande. Vi samarbetar med Sense Talents i denna process. För mer information om tjänsten kontakta Sense Talents, Annika Grundfors Tel 070-836 58 53 e-post: annika@sensetalents.se