CRM Manager till ahaWORLD
CRM Manager till ahaWORLD
ahaWORLD är ett spelbolag som grundades 2007 och som marknadsför fyra varumärken i Norden; MoboCasino.com, SwedenCasino.com, ahaBINGO.com samt ahaCasino.com.
Vi befinner oss i en förändringsprocess där hela organisationen vässas mot framtidens utmaningar i en stenhård bransch. I detta skede överser vi även vilka kompetenser som behövs och planerar tillsätta dessa löpande under året. Idag är vi 15 personer placerade på Malta och i Stockholm. Bolaget är noterat på Aktietorget. Nu söker vi en CRM Manager med placering i Stockholm.
På ahaWORLD kommer du att bygga och driva en CRM-avdelning i världsklass. Vi ser CRM som hjärtat i vår kundanskaffning och du utgör en betydande del i all vår kommunikation. I den här rollen arbetar du med samtliga varumärken som kommer att växa tillsammans med dig och övriga teamet. Vi ser din avdelning som ett viktigt verktyg i våra 360-marknadsföringskampanjer och du kommer att arbeta tätt med vår Brand Manager där du är med och påverkar budskap och tonalitet till våra målgrupper. I dina ansvarsområden ingår att bygga vår CRM avdelning från grunden inklusive vilka verktyg som ska implementeras för mail och sms. Du styr hur vi kommunicerar med kunderna samt vilka erbjudanden som skall presenteras till respektive kundsegment. A/B Testing är lika sjävklart som Amen i kyrkan och du drivs av att uppnå det perfekta konverteringserbjudandet. Du har en naturlig fallenhet för siffror men vet även med dig att du sprudlar av idéer och kreativitet - en combo där få slår dig på fingrarna. När du utarbetat en strategi för hur vi först och främst önskar våra spelare välkomna, kvarstår utmaningen att behålla kunderna över tid. Det är ditt ansvar och du kommer att få gehör för dina tankar och behov.
Arbetsuppgifter
I rollen som CRM Manager är du med och driver arbetet avseende direktkommunikation gentemot potentiella och existerande kunder. Du arbetar för att säkerställa effektiva kundvårdprocesser som ska bidra till ökad försäljning, främja lojalitet och ge en förbättrad kundupplevelse. Du är strategen bakom CRM-aktiviteterna samt även ansvarig för att dessa genomförs. Rollen ställer krav på analytisk förmåga och samarbetsförmåga med våra stakeholders såsom produktägare, sajtansvariga samt Marknadsansvarig. Detta innebär bland annat:
- Skapa och leda kampanjarbetet hela vägen från idé till implementering och uppföljning.
- Tillsammans med kollegor sätta hypoteser & KPI:er.
- Kravställa på mätpunkter, AB-tester, kontrollgrupper.
- Resultatanalys och kontinuerlig förbättring.
Erfarenhet och personlighet
Du är analytiskt/matematiskt lagd och ser siffror som ett självklart underlag för hur våra kampanjer skall utformas. Vi hoppas även att du är nyfiken, kommunikativ och har hög energi. Du innehar även en kreativ och spontan fallenhet där magkänslan emellanåt möjliggör snabba beslut. Vi tror att du drivs av möjligheten att skräddarsy din egen avdelning och att forma din egen roll som bolagets CRM-expert. Att arbeta självständigt är naturligt för dig i kombination med förmågan att ta initiativ och ägande. Du har troligtvis en entreprenöriell drivkraft och du talar och skriver flytande svenska och engelska.
www.ahaworld.se
Idealiskt vore om du har erfarenhet från spelindustrin men vi ser självklart fram emot vad profiler från övriga onlinebranscher kan bidra med. Du har nog 2+ års erfarenhet av CRM med en verklig passion för budskap och erbjudande samt är redo för nästa steg i karriären. Du har en högskoleutbildning eller motsvarande. Välkommen att söka tjänsten nedan. För ytterligare information om rollen kontakta Sense Talents, Lotta Köhler lotta.kohler@sensetalents.se