Produktionsinköpare / Avropare till Norrtälje
QStaff Förvaltning AB .. ..är ett väletablerat bemanningsföretag. Vi är nära hundra medarbetare och har vårt huvudkontor i Sollentuna, norra Stockholm. Våra kunder är små och stora företag, kommuner och organisationer i Stockholm, Göteborg och Malmö.
Produktionsinköpare / Avropare till Norrtälje
Produktionsinköpare / Avropare
Vi söker nu en teknisk inköpare/Avropare för en längre tids inhyrning med möjlighet till anställning hos vår kund i Norrtälje.
Vår kund är en ledande nordeuropeisk tillverknings- och logistikpartner med en internationell plattform för tillverkning av elektronikbaserade produkter som kräver hög teknisk kompetens och flexibilitet under produktens livscykel. Dom är en av norra Europas ledande tillverknings- och logistikpartner för elektronik och kompletta produkter.
I dina arbetsuppgifter som inköpare ingår följande uppgifter:
Operativt inköpsarbete
- Du ansvarar för att lägga order och att den egna produktionen har material i tid
- Inköp sker även mot leveransplan och prognos
- Leveransbevakning
- Samarbete med logistikfunktionen kring lageroptimering och logistiklösningar
- Stötta utvecklingsavdelningen i projekt
- Underhålla affärssystemet med inköpsrelaterade data såsom leverantörsinformation, ledtid och priser
- Framtagning av inköpsstatistik
- Ständiga förbättringar och vidareutveckling av inköpsarbetet
Inköpsrollen är bred och generell då du kommer att ha mycket kontakter internt och med kundens leverantörer, vilket förutsätter att du har en mycket god förmåga att kommunicera både muntligt och skriftligt på svenska och engelska. En viktig del av rollen som inköpare är att ständigt arbeta med förbättringar och utveckla inköpsavdelningen samt ha ett nära samarbete med kundens leverantörer, internplanering, produktionsplanering, förråd och den egna produktionen.
Vi ser att du har tidigare erfarenhet av inköpsarbete inom elektronikkomponenter (EMS) med höga krav på kvalitet och du skall ha en teknisk utbildning eller motsvarande teknisk arbetslivserfarenhet.
Utbildning inom inköp eller logistik är meriterande.
Inköp sker idag i affärssystemet Dynamics AX. Erfarenhet av att arbeta i Dynamics AX är meriterande.
Denna roll kräver att du har hög arbetskapacitet, kan arbeta självständigt, har mycket god samarbetsförmåga samt är kommunikativ och drivande.
Dessutom är det viktigt att du är noggrann, social, positiv och ansvarstagande samt trivs med att arbeta i ett högt tempo.
Stämmer detta in på dig så är du välkommen att skicka in din ansökan omgående då vi intervjuar löpande.
Lön enligt överenskommelse
Arbetstid heltid
Start enligt ök.