Key Logistics AB söker en driven ekonomichef!
Kontorsbemanning är ett företag som erbjuder uthyrning och rekrytering av personal inom ekonomi, administration, försäljning och IT. Vi hjälper företag att hitta flexibla rekryterings- och bemanningslösningar. Genom att vara en attraktiv arbetsgivare med nöjda medarbetare kan vi erbjuda våra kunder kompetent och motiverad personal. Vi är auktoriserade av Bemanningsföretagen och har kollektivavtal.
Key Logistics AB söker en driven ekonomichef!
Key Logistics AB söker en driven ekonomichef!
Key Logistics AB är ett ungt och modernt logistikföretag som flyttar gränser och växer tillsammans med våra kunder. Vi är verksamma på de flesta marknader runt om i världen men vi har extra fokus på Asien import. Vårt mål är att bli Sveriges bästa speditionsfirma!
Vi är ca 15 anställda och sitter i fina lokaler i centrala Göteborg. Bolaget är inne i en tillväxtfas och kännetecknas av en ung dynamisk kultur med korta beslutsvägar och en positiv anda.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper för att behålla harmonin inom gruppen och ha en positiv inverkan på den härliga dynamiken vi har på företaget idag. vi söker dig som är affärs- och resultatinriktad och vill bidra till företagets utveckling och mål. Du kommer att ha en nyckelposition i bolaget och du kommer att få vara med och forma din tjänst. Ett fritt och ansvarfullt uppdrag samtidigt som du kommer att ha kul på jobbet!
Det är viktigt att du som söker har erfarenhet av att arbeta med löpande redovisning samt behärskar att självständigt upprätta månads, period och årsbokslut. I arbetet ingår också att analysera och följa upp kostnader, intäkter och förse företagets ledning med relevanta rapporter och analyser.
Vi söker en person som tycker om att arbeta och utveckla nya rutiner och processer samt vara delaktig i företagets affärsmässiga utveckling. I rollen ingår också att bereda löner för företagets 15 anställda. Ekonomiavdelning består även av en ekonomiassistent som du har fullt personalansvar för.
För att passa i rollen söker vi dig som är positiv med ett stort driv och engagemang. Du bör vara självgående, strukturerad och noggrann.
Det är ett krav att du har minst 5 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.
Att du är duktig på Excel är en självklarhet och har du dessutom arbetat i något större affärssystem är det meriterande.
Erfarenhet ifrån speditionsbranschen är inget krav men ses som meriterande.
I denna rekrytering samarbetar vi med Kontorsbemanning.
Vid eventuella frågor kontakta gärna ansvarig rekryterare: Olof Morichetto på telefon: 0733-232334, alternativt Maria Hjelmström 0732-450452.
Vi arbetar med löpande urval så du är välkommen in med din ansökan så snart som möjligt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Du ansöker genom att klicka på länken nedan.