Elga söker en norsktalande kundtjänstmedarbetare
Aptera Bemanning & Rekrytering. Vi etablerade vår verksamhet 1984 och har ett mycket stort och välutvecklat kontaktnät i alla branscher. Vi arbetar mycket professionellt mot såväl kunder som kandidater för att uppnå högsta möjliga träffsäkerhet i alla uppdrag.
Elga söker en norsktalande kundtjänstmedarbetare
Elga AB, som ingår i ITW Koncernen, arbetar med tillverkning och försäljning av svetsutrustning och tillsatsmaterial. Företaget ligger i Partille, har ca 40 anställda och en omsättning på ca 200 miljoner. Företagets kunder finns främst i Norden men export sker även till andra delar av världen. Elga samarbetar med sina systerbolag i Europa. Läs mer om företaget på www.elga.se.
Elga AB söker nu, i samarbete med Aptera Bemanning & Rekrytering, en norsktalande kundservicemedarbetare/säljsupport.
Beskrivning av tjänsten
I en serviceorienterad miljö är kundservice den naturliga kontakten mellan kunden och företaget i den dagliga verksamheten. Medarbetarna på kundservice har en viktig roll i att se till att kunder får den expertis de vill ha. Avdelningen består av fyra personer, inklusive kundservicechefen. En av medarbetarna har gått i pension och vi söker därför hennes efterträdare.
Arbetsuppgifterna i tjänsten är varierande innehållande orderhantering, kundservice, reklamationer samt säljsupport. I din befattning kommer du främst att ansvara för den norska marknaden. Utöver det kommer du också att ha en del kundkontakter i övriga Europa.
Det dagliga arbetet på kundserviceavdelningen består av orderläggning där beställningar, som tas emot via telefon och mail, läggs in i systemet. Kundservice ansvarar sedan för beställningarna fram tills dess att godset är levererat till kund. Utöver daglig kontakt med kunder har kundservice löpande kontakt med produktion, inköp, lager, fraktleverantörer och försäljning. I din roll kommer du också att arbeta nära det norska säljteamet där support i form av säljstöd, framtagning av information, utskick och planering kring event och kampanjer blir en del av dina dagliga arbetsuppgifter.
I din roll ingår att proaktivt arbeta för att skapa förutsättningar för att ge kunderna bästa möjliga service och kundbemötande.
Din profil
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du är en ansvarstagande person som är strukturerad och har en känsla för detaljer. Du är både effektiv och initiativrik och du motiveras av att hitta lösningar för dina kunder och bygga långsiktiga kundrelationer. Eftersom ett gott samarbete är viktigt för att nå gemensamma mål behöver du vara en lagspelare med en vilja att delta i företagets utvecklings- och förbättringsarbete.
Troligen har du några års erfarenhet av liknande arbete, gärna från en kundserviceavdelning. Du har en god administrativ kompetens samt god kännedom kring orderflöden. Erfarenhet av spedition vid export är meriterande.
Du är van användare av Microsoft Word och Excel samt Outlook. Likaså känner du dig trygg med att arbeta i olika IT-system såsom Affärssystem m.m. Du talar och skriver norska flytande och behärskar svenska samt engelska i tal och skrift.
Ansökan
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta vår rekryteringskonsult Katarina Holmdahl på Aptera Bemanning & Rekrytering, telefon +46(0)31-200336.
Intervjuer sker löpande och tjänsten kommer att tillsättas så snart vi hittar rätt person.
Du är välkommen att söka tjänsten via www.aptera.se.
Välkommen med din ansökan!