Sales & Contract Manager till EURENCO Bofors AB
Personalpoolen är totalleverantör inom området rekrytering, bemanning samt olika interimslösningar. Vi har kontor i Örebro och har hela Sverige som arbetsområde. Vi har funnits sedan 2003 och under de här åren har vi rekryterat och bemannat personer till både statliga myndigheter och till näringslivet.
Sales & Contract Manager till EURENCO Bofors AB
EURENCO Bofors, som ingår i EURENCO-koncernen, har idag ca 200 anställda och utvecklar och producerar krut och sprängämnen för både civil och militär marknad.
All försäljning i EURENCO-koncernen sköts via affärsenheter, sk Business Unit´s, där Business unit warehead, medium- & large caliber sköter försäljningen av militära produkter tillverkade både i enheten i Frankrike och i Karlskoga. Våra kunder finns spridda över hela världen, med fokus på Europa och USA.
Vi behöver förstärka vår organisation och därför anställa en ny Sales & Contract Manager för affärsenheten Warhead, medium & large caliber ( militära produkter).
En av våra medarbetare har valt att gå vidare utanför EURENCO, därför söker vi nu en ersättare, med placering i Karlskoga.
Vi söker nu dig som vill arbeta med att vårda och utveckla våra kundrelationer från ”ax till limpa”.
Du kommer att arbeta med många olika avtal, många av dem är sk mindre avtal som har en kortare projekttid. Tjänsten innefattar en del resande, ca 20-40 dagar/år, framförallt i Europa.
I dina arbetsuppgifter ingår bland annat:
- att arbeta med försäljning vilket också innebär handläggning av förfrågningar, offertskrivande och beställningar inom aktuell region och produktområde
- att ansvara för ”dina” offert- och kontraktsgenomgångar med berörda parter inom koncernen
- att löpande hålla uppföljning gällande förfrågningar, offerter, kontrakt, marknadsbudget och prognoser
- uppföljning samt rapportering av erhållna och levererade kontrakt
Din kompetens och profil:
- Du har en god utbildningsbakgrund, från högskola alt universitet
- Du är en god representant för företaget, både gällande försäljning och inte minst rent administrativt
- Du är en person som uppskattar att arbeta långsiktigt och strukturerat
- Du har en stor, egen drivkraft – både gentemot våra kunder likväl som mot den egna organisationen
- Nyfikenhet, engagemang kring att produktionen levererar enligt utsatt tidplan
- Självständighet, samtidigt som Du uppskattar dina kollegor som du dagligen samarbetar med
- En god dokumenterad, internationell försäljningserfarenhet, gärna från teknisk försäljning
- Goda datorkunskaper, framförallt Office-paketet
Då merparten av kunderna finns ute i Europa kräver vi goda kunskaper i likväl svenska som engelska, i tal och skrift.
Låter det här intressant, eller har du kanske frågor kring tjänsten? Då är Du välkommen att ringa till rekryteringskonsult Åsa Quarfordt på Personalpoolen Mellansverige AB på telefon 019-12 60 49.
Din ansökan med personligt brev och CV vill vi ha snarast, dock senast den 29:e maj 2016.
Välkommen med Din ansökan!