Timvikarier sökes till grupp- och servicebostad i Åkersberga
Olivia Omsorg är en del i Team Olivia – ett antal företag som jobbar med Omsorg, personlig assistans, rehabilitering och hemtjänst . Olivia Omsorg är det senaste affärsområdet i teamet. Vi erbjuder omsorg i olika boendeformer i entreprenadform och egen regi. Våra verksamheter präglas av närhet och tillgänglighet i en utvecklande miljö där den enskilde är i fokus. Det uppfylls genom personalens inställning till sitt uppdrag, deras kunskap, bemötande och pedagogiska förmåga men framförallt förmågan att ge omsorg med känsla.
Timvikarier sökes till grupp- och servicebostad i Åkersberga
4 platser
Olivia Omsorg AB har fått förtroendet från Österåkers kommun att starta upp en ny gruppbostad i kommunen. Vi söker dig som tycker att det vore spännande att vara med från start och uppskattar de utmaningar som det innebär!
Vi driver även en servicebostad i Österåker och som vikarie är tanken att du ska kunna jobba i båda verksamheterna.
I arbetet på gruppbostaden kommer du att:
- ge stöd och service i den dagliga livsföringen utifrån varje enskilde boendes behov
- samverka med ledning, övriga medarbetare, daglig verksamhet, hälso och sjukvård, gode män, anhöriga samt andra för personen viktiga kontakter
Kvalifikationer: Utbildning inom vård och omsorg, psykiatri, socialt- eller pedagogiskt arbete samt tidigare erfarenhet av arbete med personer med funktionsnedsättningar är ett önskemål. Erfarenhet av dokumentation, att arbeta målinriktad med metoder är meriterande.
Arbetet förutsätter att du kan uttrycka dig väl i både tal och skrift samt besitta goda datorkunskaper.Du ska vara flexibelt och tydlig i ditt bemötande och förhållningssätt och du ska ha lätt för att samarbeta. Du ska vara lösningsfokuserat och ha en förmåga att se möjligheter istället för hinder.
Tjänstgöringsgrad: Vid behov
Arbetstid: Dag/kväll/helg och sovande jour.
Kollektivavtal
Vi behandlar alla ansökningar löpande och ber er respektera att vi endast tar emot ansökningar genom vårt rekryteringsverktyg.