Inköpare till Macro
Human Network är ett konsultföretag som genom förtroende och relationsskapande utvecklar människor och företag. Vi arbetar med företags- och personalrelaterade frågor som ex. rekrytering av personal, uthyrning av tjänstemän, verksamhetsutveckling m.m. Vi erbjuder även jobb- och karriärcoachning till arbetssökanden som är mellan två jobb. Vi har vårt kontor i Halmstad. Besök oss gärna på www.humannetwork.se.
Inköpare till Macro
Macro International AB är en av de ledande aktörerna på den nordiska duschmarknaden. Vi tillverkar hela vårt högkvalitativa duschsortiment i vår moderna produktionsanläggning i Laholm som vi säljer via våra kunder i Bad- och VVS-fackhandeln. Vi omsätter 165 MSEK och har cirka 50 anställda och ingår i Ballingslövskoncernen. Vi har haft en mycket stark utveckling under det senaste året och fokus är på fortsatt tillväxt. 2016 breddar vi vårt sortiment med bland annat flera nyskapande badrumsmöbelserier, vilket är ett första steg att bli en heltäckande badrumsleverantör. Vi behöver nu stärka vår organisation med en inköpare. Läs mer om oss på www.macro.se.
Dina arbetsuppgifter
Som inköpare på Macro kommer du att arbeta nära med vår inköpsansvarige. I dina arbetsuppgifter ingår allt från logistik till inköpsadministration. Dina arbetsuppgifter är bl.a.
- Orderläggning
- Inleveranser
- Leveransbevakning
- Samordna och planera leveranser och frakter
- Lagerredovisning
- Redovisning av våra förpackningsmängder till FTI
- Systemvård
Vi erbjuder ett spännande och omväxlande arbete som för rätt person kan ge utvecklingsmöjligheter. Du kommer att arbeta mot tydligt uppsatta mål och tycker du dessutom om att arbeta i en flexibel roll med varierade arbetsuppgifter i mötet med andra är detta ett jobb för dig. Du kommer att tillhöra ett duktigt och erfaret team som tillsammans upprätthåller Macros åtaganden gentemot våra kunder.
Din profil
Du ska ha relevant utbildning, på minst gymnasienivå, och gärna några års erfarenhet av inköpsarbete inom tillverkningsindustrin. Som person ska du ha en god teknisk och strukturell förståelse samt förmågan att kunna prioritera och arbeta effektivt mot deadlines. Vi förutsätter att du trivs med att arbeta i en dynamisk miljö med högt tempo, där du ges möjligheten att ta egna initiativ och arbeta självständigt. Du ska ha goda kunskaper i Excel och det är meriterande om du har jobbat i Garp affärssystem. Du ska vara noggrann och ha ett strukturerat arbetssätt. Personliga egenskaper som värdesätts högt är att du ska vara social, samarbetsvillig, lyhörd, flexibel och prestigelös. Du ska ha mycket goda kunskaper i svenska och engelska språket i både tal och skrift. Det är meriterande med goda kunskaper i andra språk.
Anställningsform
Fast lön och heltid. Tillsättning snarast möjligt.
Ansökan
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsulten Sinisa Bozic, 0708-26 06 23 eller på sinisa@humannetwork.se. Ansök via www.humannetwork.se och välj rätt tjänst. Urvalet sker löpande och annonsen kan därför stängas innan sista ansökningsdag, 7 februari. Alla erbjudanden om annonseringshjälp undanbedes. Välkommen med din ansökan!