Vill du bli vår nya ekonomiassistent på EFG?
EFG är en ledande europeisk leverantör av inredningslösningar för kontor och offentliga miljöer. EFG arbetar efter den enkla principen att alla kunder är unika och varje uppdrag har individuella förutsättningar, krav och behov. 1885 startade företagets historia med att KG Andersson i Tranås tillverkade sin första pinnstol. Idag har EFG Koncernen 450 anställda och verksamhet i Sverige, Norge, Danmark, Finland och England. Omsättningen 2014 uppgick till 120 MEUR. Ägare är norska Herkules Capital.
Vill du bli vår nya ekonomiassistent på EFG?
I Tranås finns vårt Shared Service Center (SSC) som hanterar all redovisning för samtliga bolag inom koncernen. Nu söker vi förstärkning till vårt Team Leverantörsreskontra.
Arbetsuppgifter
I arbetet som ekonomiassistent ansvarar du tillsammans med övriga inom teamet för koncernens leverantörsfakturahantering. I arbetet ingår registrering och bearbetning av inkommande leverantörsfakturor samt att i vårt fakturasystem, Alusta, kontera och fördela fakturor vidare ut i organisationen för godkännande och attestering. I månadsboksluten sker även avstämningsarbeten mot huvudbok, och utöver detta pågår ett projekt där vi byter affärssystem vilket kommer påverka rutinerna för teamet.
Vi erbjuder
Vi erbjuder dig en tillsvidareanställning som ekonomiassistent med omgående tillträde. Du kommer att arbeta i en händelserik och föränderlig miljö där vårt Shared Service Center i samarbete med olika funktioner inom koncernen arbetar mot målet att ta EFG European Furniture Group AB in i framtiden.
Din bakgrund
Du får gärna ha erfarenhet av leverantörsreskontrahantering och kostnadskonteringar. Det underlättar om du är insatt i svenska bokföringsregler med tillhörande momshantering, samt att du är villigt att ta till dig liknande bokföringskunskaper för övriga länder i Norden och UK. Du har lätt för att lära dig eller har arbetat med de här arbetsuppgifterna tidigare. Du bör även ha god datorvana.
I rollen som ekonomiassistent har du kontakter med kollegor inom våra olika bolag och använder både svenska och engelska i tal och skrift. Du är serviceinrikad, noggrann och har lätt för att kommunicera. Du trivs i ett högt tempo och är positiv till att ta dig an nya arbetsuppgifter. Du har hög integritet, god samarbetsförmåga samt känner stort ansvarstagande inom ditt arbetsområde.
Frågor och ansökan
För mer information om tjänsten kontakta Susanne Bendz, chef för Shared Service Center, 0140-67 506 eller via e-post susanne.bendz@efg.se.
Ansök till Helen Nordvall, HR Manager via denna länk http://www.staffrec.se/viewad.php?id=68665&source=2004
Vi ser fram emot din ansökan så snart som möjligt, dock senast 2015-12-20.
Facklig kontaktperson för Unionen är Suzanne Bergdahl, 0140-67 662.