Customer Service & Support Manager
Tillsammans öppnar vi dörrar till framtiden! Som medarbetare på ASSA ABLOY kommer du att vara en del av en dynamisk och agil miljö och utveckla innovativa lösningar som gör livet enklare för våra kunder. Som världsledande inom lås- och dörrlösningar använder vi de senaste teknologiska lösningarna för att öppna dörrar till evenemang, utbildning, sjukhus, hem, hotell, flygplatser och företag. På ASSA ABLOY blir du en del av ett snabbväxande företag med många möjligheter. Vill du vara med och öppna dörrarna till framtiden? Läs mer om verksamheten på www.assa.se
Customer Service & Support Manager
ASSA ABs portfölj innehåller allt från digitaliserade lösningar för lås och access för både privata fastigheter till kommersiella lokaler till mekaniska lås, trycken, beslag och dörrstängare.
Din uppgift är att leda samt utveckla ASSA ABs verksamhet inom kundservice och kundsupport. Du har personal- och budgetansvar samt ingår i ASSA ABs ledningsgrupp och rapporterar till VD med placeringsort Eskilstuna. Du kommer att leda och utveckla ett flertal rutinerade team om totalt 35 personer som idag på bästa sätt supporterar ASSA ABs partners och slutkunder. Personalen finns i huvudsak i Eskilstuna men även i Stockholm och i Mölnlycke.
Dina primära mål är att utveckla hela organisationens förmåga att leverera mot såväl svenska som utländska kunders önskemål. Att mäta och förbättra såväl extern som intern kundnöjdhet. Verksamheten består idag av flera mindre enheter som var och en har egna fokusområden. Viktigt att skapa en gemensam kundservicekultur med jämn och hög kvalitet i leveransen över alla områden.
Detta kan uppnås genom tydligt ansvar för alla medarbetare, samordning, kompetensutveckling och effektivisering genom ökad digitalisering såväl internt som inom självbetjäning för kunder.
Till din hjälp finns idag två mellanchefer som du kommer leda. Den nya sammanslagna avdelningen kommer säkerställa att ASSA AB även i fortsättningen är branschens mest professionellt representerade företag inom service och support.
Du kommer ansvara för ”Lean in Office” samt ha en naturlig roll inom GDPR då mängden kunddata är stor.
Kravprofil
- Du har gedigen erfarenhet av kundservice och kundsupport.
- Du har god erfarenhet att driva organisationsutveckling och då gärna inom kundservice/-supportområdet.
- Du har goda ledaregenskaper och även god kommunikations- samt presentationsförmåga.
- Du är en kreativ problemlösare med stark analytisk förmåga.
- Du har mycket god struktur och ordningssinne.
- Du har eftergymnasial utbildning, med fördel inom ekonomi eller teknik.
- Du kan kommunicera på svenska och engelska, verbalt och i skrift på hög nivå.
- Erfarenhet av system såsom ärendehantering, ERP (med fördel MS AX), CRM och WEB-support är meriterande.
- Erfarenhet från produkt-, producerande bolag är meriterande.
- Erfarenhet av tidigare genomförda Changemanagement projekt är meriterande.
Har känsla för att bygga goda och effektiva team inom service och support. Du förstår vikten av glädje och trivsel för att uppnå en god service och supportnivå. Du har naturligtvis också erfarenhet av att jobba med organisationsförändringar. Du har vidare en bred erfarenhet i rollen som chef och trivs i jobbet att utveckla dina medarbetare. Du är flexibel och kan hantera flera projekt samtidigt. Som person är du självständig, prestigelös, resultatinriktad, initiativrik och har ett driv som lätt smittar av sig på omgivningen.
ASSA AB erbjuder dig
Ett stimulerande arbete med många utmaningar och möjlighet till framgångar.
- Arbete på ett stabilt och lönsamt svenskt bolag som ingår i en välkänd global koncern.
- Karriärmöjligheter i Sverige och internationellt samt utvecklingsmöjligheter genom kompetensutveckling.
- Möjligheten att ta vid i ASSAs service och support-resa och driva den goda service och supportutvecklingen vidare in i framtiden.
- En trivsam och utvecklande arbetsplats med trevliga kollegor och ett öppet arbetsklimat.
I denna rekrytering samarbetar ASSA AB med rekryteringsföretaget Search Competence. Du är varmt välkommen med din ansökan snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande, dock senast 15 juli 2018. Dina ansökningshandlingar ska innehålla CV och ett personligt brev. Har du frågor om tjänsten, kontakta Johan Halvarsson på Search Competence, 073-838 06 02, johan.halvarsson@searchcompetence.se.