Staffing Coordinator till internationell konsultfirma
Staffing Coordinator till internationell konsultfirma
Är du intresserad av ett utvecklande och spännande jobb i en tempofylld och internationell miljö? Rollen som Staffing Coordinator innebär stora kontaktytor såväl med kollegerna i Sverige som internationellt. Vi är ett världsledande managementkonsultbolag som arbetar med många av Sveriges och världens största organisationer, inom privat såväl som offentlig sektor. Företaget har höga förväntningar på sina medarbetare och erbjuder därför en förmånlig arbetsplats med många utvecklingsmöjligheter och stor omsorg om sin personal.
Dina arbetsuppgifter
Som Staffing Coordinator inom funktionen Professional Development arbetar du i ett team om 3-4 personer. Tillsammans med ditt team ansvarar du för att företagets projekt i Sverige och Norra Europa bemannas med rätt konsult, en komplex uppgift med direkt koppling till verksamheten.
Dina viktigaste arbetsområden innebär:
- Utveckla och underhålla kontakten med konsulterna för att förstå vilka erfarenheter, styrkor, utvecklingsbehov och preferenser de har
- Ständig överblick kring vilka projekt som ska bemannas
- Föreslå rätt teamsammansättning för projekt, både utifrån konsulternas, delägarnas projektansvariga partners och klienternas behov
- Löpande koordination och informationsutbyte med företagets Staffing-, Rekryterings- och Learning team på både global samt lokal nivå
- Förbereda och delta i konsulternas utvärderingsprocesser
- Fortlöpande administration och uppdatering i databaser, framtagande av rapporter etc.
Det är viktigt att du har en öppen personlighet och viljan att skapa goda relationer med olika människor, är lyhörd och har ett tydligt och rakt sätt att kommunicera med hög grad empati och diplomati beroende på situation. Andra egenskaper som kännetecknar dig är att du kan arbeta under tidspress och samtidigt prestera resultat med hög kvalitet, har initiativförmåga och en stark drivkraft. Du är en organiserad teamspelare och strukturerad person med mycket god planerings- och prioriteringsförmåga. Vidare är du analytiskt lagd med sinne för detaljer och god ekonomiförståelse. Du är trygg i dig själv och är van att arbeta såväl självständigt som i samarbete med andra. Ansvar, lojalitet och integritet är viktigt då vi dagligen hanterar konfidentiell information.
Din bakgrund
Vi tror att du har en akademisk examen inom tex HR eller Ekonomi eller motsvarande arbetslivserfarenhet och har hunnit arbeta minst 3-5 år. Internationell arbetslivserfarenhet är meriterande. Koncernspråket är engelska varför större delen av dina arbetsuppgifter utförs på engelska. Dina kunskaper i engelska är därför mycket goda, såväl i tal som i skrift. Du behärskar också svenska flytande och har lätt att formulera dig. Du har mycket goda kunskaper i Office paketet och gärna erfarenhet av att arbeta i databaser.
Är du den vi söker och vill ha ett utmanande arbete i en internationell och dynamisk miljö ser vi fram emot din ansökan snarast möjligt. Vi lägger mycket stor vikt vid personlig lämplighet i denna tillsättning och kommer att göra urval och intervjuer löpande fram till mitten av september med uppehåll under semesterveckorna 28 till 32 då vi har uppehåll i processen och inte kommer att kunna svara på information regelbundet.
För mer information vänligen kontakta Susanne Waering, Sense Talents via e-mail; susanne@sensetalents.se.