Brightstar söker Produktchef Tillbehör till 3
Brightstar söker Produktchef Tillbehör till 3
Om Brightstar
Brightstar är världens största distributör inom trådlös kommunikation och den ledande experten inom innovation och kundanpassade produkter och tjänster för telekombranschen. Vi strävar efter att vara den bästa partnern för mobilbranschens leverantörer, operatörer och återförsäljare. Brightstar sysselsätter över 1200 personer i regionen EMEA, med verksamhet i Baltikum, Danmark, Finland, Norge, Spanien, Sverige, Storbritannien, Turkiet och Sydafrika. Vi ansvarar för försäljningen i Norden där vi är 200 anställda och omsätter 5 miljarder kronor till 1 000 aktiva kunder. Huvudkontoret ligger i Kista med dotterbolag i Norge, Danmark och Finland. Läs mer på http://www.brightstar.com/
Ansvarsområden
Vi söker nu en Produktchef Tillbehör till vår kund 3. Du kommer att få arbeta tillsammans med ansvarig KAM på Brightstar, teamet på 3 och vara med och utveckla tillbehörsaffären i 3:s butiker. Du säkerställer att vi har rätt produkter och sortiment i butikerna för att optimera försäljningen. Du är ansvarig för att aktivt driva, underhålla och utveckla sortimentet för 3. Du är även ansvarig för att bevaka trender och utveckling inom området. I ditt ansvarsområde ingår även att göra livscykelanalyser, eftermarknadsfrågor, kvalitetssäkring, planogram samt ta fram rapporter samt att stödja försäljning och inköp. Du har daglig kontakt med leverantörer, inköpsavdelning och kund. Du driver, planerar och genomför produktrådsmöten och ansvarar för att leverentörsavtal efterföljs och följs upp. För att lyckas i denna tjänst är det viktigt att du har stor kompetens inom retail och förstår hur man kan öka försäljning och kundnöjdhet med hjälp av tillbehör i butik. Du brinner för försäljning och har stenkoll på siffror. Du har budgetansvar och rapporterar till Business ManagerTillbehör på Brightstar.
Kvalifikationer
Du har god retailkompetens, förståelse för affären samt är analytisk, proaktiv och samtidigt strukturerad och administrativt lagd. Som person är du utåtriktad, serviceorienterad och flexibel. Vi ser att du har minst tre till fem års arbetslivserfarenhet inom retail och försäljning. Vi ser gärna att du har akademisk utbildning eller motsvarande. Du har goda kunskaper i Office och talar och skriver engelska obehindrat.
Vill du vara med och utveckla 3s butiker till att bli bäst inom tillbehör? Varmt välkommen med din ansökan!