Executive Assistant/Office Manager till Permobil
Executive Assistant/Office Manager till Permobil
Permobil är ett globalt företag med huvudkontor i Sverige som förser funktionshindrade med tekniskt avancerade hjälpmedel. Vi grundades år 1967 och har idag 1300 anställda med Investor som ägare. Våra produkter säljs idag i 65 länder och i produktsortimentet ingår förutom elektriska rullstolar, även aktiva manuella rullstolar samt sittdynor. Produkterna erbjuder funktioner som kan anpassas till varje individs behov och de tillgodoser nya nivåer av oberoende för både vuxna och barn med olika funktionsnedsättningar. Permobil är ledande inom branschen med innovativa, robusta samt bekväma lösningar. Vi är under ständig utveckling och söker nu till Kistakontoret en Executive Assistant/Office Manager som blir en viktig och central administrativ funktion för vårt kontor och vår ledning.
Kort om tjänsten
Rollen som EA/OM är en nyinrättad tjänst med syfte att som EA avlasta och stötta vår VD och ledningen på Kistakontoret inom traditionella assistentuppgifter såsom t ex kalenderstyrning, travel management, administrativt samordningsansvar och enklare ekonomiadministration. Du sköter organisation, planering och logistik kring möten och konferenser samt agerar förlängd arm gentemot övriga kontor i Sverige och utomlands. Ansvaret som OM innefattar ett helhetsansvar för kontorets funktion och trivsel, dvs ansvara för kontakter gentemot hyresvärd och leverantörer, hanterar fastighetsrelaterade frågor samt svarar för att kontoret är representativt, väl fungerande och en trevlig och inbjudande arbetsplats. Här är du ansiktet utåt och en naturlig första kontakt för besökare, bud och post. Arbetet sker under stort eget ansvar med möjlighet att påverka och vidareutveckla din roll samt strukturer och rutiner på kontoret.
Tidigare erfarenhet och kompetens
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av professional services på exekutiv nivå inom internationellt bolag. Din kommunikativa förmåga i svenska och engelska är mycket bra och du är van att leda och driva ditt arbete självständigt. Du har god erfarenhet av att arbeta i en bred roll med parallella uppgifter av varierande operativ karaktär och god vana att genom struktur, effektivitet och proaktivitet på bästa sätt bidra till professionellt administrativt stöd och service för att uppnå gemensamma mål och resultat.
Personprofil
Då du är kontorets centrala funktion gillar du såklart service och du har lätt för att skapa och bygga relationer oavsett om det är till leverantörer, kunder eller dina kollegor. Våra värderingar grundas i en omsorg om andra och din roll handlar mycket om just det – se till att allt flyter och ligga steget före genom din förmåga att lyfta blicken och prioritera, agera och planera. Du är en social och positiv person med mycket energi och hög arbetskapacitet som uppskattar ett varierat arbete i dynamisk miljö. Vidare har du en god taktisk förmåga och är effektiv och strukturerad i ditt arbetssätt.
Din ansökan
Om du vill ha ett kvalificerat och varierat assistentarbete och vara med och bidra till Permobils fortsatta positiva utveckling är du välkommen med din CV och personliga ansökan snarast möjligt, dock senast den 28 januari 2016. Vi vill hälsa dig välkommen snarast möjligt varför intervjuer och urvalsprocess kommer att ske löpande (dock ej under jul- och nyårsveckorna). Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Susanne Waering på Sense Talents, susanne@sensetalents.se.