Content Manager e-handel till ICA's digitala redaktion
Content Manager e-handel till ICA's digitala redaktion
ICA.se är en av ICAs viktigaste kanaler med över 5 miljoner besök varje månad. ICAs e-handel befinner sig i en spännande uppstartsfas där vi just nu rullar ut ICAbutiker på nätet. Nu behöver vi förstärka vår avdelning med en ehandelskunnig content manager. Som Content Manager på avdelningen för Digital Kommunikation med totalt 15 personer ansvarar du för att löpande skapa, underhålla och driva kommunikationen för våra e-handels butiker.
Vi vill göra kundernas vardag lite enklare och skapar tjänster och verktyg som finns tillgängliga oavsett var och när kunderna behöver det. Enkelhet, engagemang, entreprenörskap.
Ansvarsområden
I din roll som Content Manager e-handel ica.se är du som expert rådgivare och idéspruta för handlarna i online-butikerna och deltar i både planerande och utförande av aktiviteter och kampanjer online, utvecklar digitala erbjudanden, testar och kravställer, formulerar träffsäkra rubriker och bearbetar bilder mm. Du analyserar besöksstatistiken från Google Analytics och utifrån det driver, planerar, utvecklar och tar fram exempel som ger rekommendationer till handlarna. Du har även god kunskap om sökordsoptimerad innehållsproduktion och strategi samt har förmågan att agera rådgivare i denna typ av frågor.
Som person är du noggrann, prestigelös och analytisk. Du drivs av samverkan och har en förmåga att skapa goda resultat i samarbete med andra. För att lyckas i denna roll krävs god affärsförståelse men även en god förståelse för hur digital kommunikation bidrar till att skapa en helhet. Du har naturligtvis stort intresse för utveckling inom digitala kanaler och följer trender på marknaden. Vidare är du öppen för feedback och förbättringsåtgärder och förstår att genom kritiskt granskande och nya idéer kan man tillsammans komma långt. Du är kvalitetsmedveten trots snabba leveranser – detta lyckas du med genom en god struktur och tydlighet. Självklart är du mycket intresserad av mat och matlagning med intresse för hälsa och ekologiskt.
Erfarenhet och kompetens
Vi vill att du har 3-5 års erfarenhet av strategiskt och operativt arbete i digitala kanaler och har god erfarenhet av att agera rådgivare i digitala kommunikationsfrågor där det ständigt sker förändringar i högt tempo. Som content manager för e-handel för ett större företag eller organisation har du arbetat för fler uppdragsgivare och stakeholders. Du har ett stort intresse för kommunikation i digitala kanaler och är i din person entusiasmerande och engagerande. Vidare har du god känsla för form, copy och kan omsätta en idé till ett inspirerande innehåll. Du är en van bildbehandlare och är riktigt vass på att sätta rubriker med call-to-action.
Du har en högre utbildning inom digital marknadsföring, e-handel, kommunikation, journalistik och/eller media med dokumenterad erfarenhet av att arbeta med bildhantering och att skriva såväl informellt som redaktionellt. Vi ser gärna att du har viss förkunskap från ATG, Episerver och Photoshop samt god vana att arbeta med SEO, HTML, Google Analytics, Word, Excel och PPT. Det är ett plus om du har arbetat med digitala lojalitetsprogram och videoproduktioner.
Vi samarbetar med Sense Talents i denna rekrytering. För ytterligare information om tjänsten kontakta Rekryteringskonsult Lotta Köhler lotta@sensetalents.se - Varmt välkommen att skicka in din CV och ett personligt brev via länken nedan så snart som möjligt dock senast den 28 augusti 2015.