Nu söker vi en Content Manager till Rahmqvist.
Nu söker vi en Content Manager till Rahmqvist.
Eric Rahmqvist AB är en internationell företagsgrupp bestående av nio varumärkesdivisioner och drygt 300 anställda. Rahmqvistgruppen utvecklar smarta produkter som hjälper våra kunder att arbeta effektivare och hälsosammare. Varje dag besöker vi genom våra olika varumärken hundratals företag runt om i Europa och gör människors jobb lite enklare, tryggare och roligare.
Huvudsakliga ansvarsområden.
Som Content Manager på Rahmqvist ansvarar du för att utforma kommunikations- och marknadsaktivitetsplan. Du utvecklar rutiner och processer för informations- och kommunikationsarbetet. I dina arbetsuppgifter ingår att i alla led genomföra aktiviteter och ansvara för tidplaner, administration, koordination och uppföljning. I rollen assisterar du även kommunikationschefen i det dagliga arbetet med intern och extern kommunikation.
Vi söker dig som kan producera och distribuera relevant innehåll för att attrahera, engagera och fånga Rahmqvist målgrupper i egna, förtjänade och köpta kanaler. Att skapa webbinnehåll och aktiviteter i sociala medier ingår i ditt arbete. Du kommer få vara med att utveckla Rahmqvistgruppens PR -plan som du på sikt kommer att ansvara för.
Som ansvarig för Rahmqvistgruppens marknadsmaterial kommer du att vara en nyckelperson i arbetet med att bygga upp det nya mediahanteringssystemet, planera produktlanseringar och producera material.
Kvalifikationer
Tjänsten kräver minst 5 års erfarenhet från liknande tjänst som informatör, kommunikatör eller operativ projektledare/projektadministratör på marknadsavdelning, reklambyrå eller liknande. Du har dokumenterad erfarenhet av projektledning samt erfarenhet och relevanta programkunskaper för bildhantering/publicering, innehållsskapande för webb och intranät. Du har god erfarenhet av kommunikation via sociala mediakanaler och PR. Du har känsla för bild och layout, du är en erfaren skribent på svenska såväl som på engelska och du har en mycket god stilistisk förmåga.
Det är mycket viktigt att du är effektiv, strukturerad och noggrann då arbetet kräver att du kan arbeta med flera projekt parallellt. Som person är du prestigelös, lösningsorienterad, proaktiv, flexibel och kreativ. Du har humor, en positiv livssyn och vill arbeta i ett entreprenöriellt företag med högt tempo. Och, inte minst, att du har hjärtat på rätta stället.
Det är en fördel om du arbetat i en internationell organisation, i en organisation med direktsäljande distributionsstrategi, med PR, B2B orienterad marknadskommunikation eller rekryteringskommunikation.
Stämmer ovanstående beskrivning in på dig? Välkommen att skicka in din CV och ett personligt brev så snart som möjligt dock senast den 7/11. Urvalsprocess och intervjuer kommer att ske löpande. För mer information om tjänsten kontakta Sense Talents, Annika Grundfors, annika@sensetalents.se