Ambitiös och branschkunnig Ekonomiansvarig till Granath Havas
Ambitiös och branschkunnig Ekonomiansvarig till Granath Havas
Granath Havas Worldwide är en nygammal byrå som ursprungligen startade 1991. I juni 2005 gjorde vi en nystart med nya nyckelpersoner och nya ägare. Granath är associerad med nätverket Havas Worldwide. Havas Worldwide är ett av världens största reklambyrånätverk med 233 byråer i 75 olika länder.
Arbetsuppgifter:
Som ekonomiansvarig kommer du ha ett övergripande ansvar för ekonomifunktionen som omfattar tre bolag Granath HAVAS WW AB, Dotone AB och Customer Clinic. Totalt omsätter dessa bolag ca 50 miljoner.
Det övergripande ansvaret för ekonomifunktionen innebär att sköta den löpande bokföringen, månadsbokslut med rapportering, skatte-/uppbördsredovisning samt veckovis tid- och projektredovisning. Du har regelbundna avstämningar, noggrann koll på likviditeten, sköter lönehantering, leverantörsbetalningar, utläggsredovisningar och påminnelsehantering av kundfakturor. Arbetet omfattar vidare budgetarbete, upprättande av årsredovisningar och årsdeklarationer, kontakt med revisorer, skatteverket och bolagsverket. Tjänsten ställer krav på att du är intresserad och uppdaterad kring ekonomirelaterade lagar och regler, har intresse för reklambranschen och du förväntas kontinuerligt bidra till att utveckla och förbättra de ekonomiska processerna och rutinerna och är internt ansvarig för att underhålla och uppdatera samt sköta relevant utbildning och support till berörda inom Marathon. Du arbetar i nära samarbete med och rapporterar till projekt- och produktionsledare samt VD.
Din person och dina värderingar:
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och ser att du är en samarbetsinriktad person med god social förmåga och tycker om att arbeta i ett mindre företag. Du är noggrann i ditt arbete och har en stark analytisk förmåga och kan kombinera helhetssyn med detaljgranskning. Som person är du kommunikativ, proaktiv och ansvarstagande.
Tidigare erfarenheter:
Du har relevant ekonomisk högskoleutbildning, goda kunskaper i Marathon med projektredovisning, Crona lön samt Microsoft Office. Du har några års erfarenhet som ekonomiansvarig/chef från konsultbranschen, reklam- och/eller kommunikationsbyrå och har erfarenhet från upprättande av bokslut-, löne- och budgetarbete samt förmåga att göra ekonomiska analyser.
Stämmer ovanstående in på dig är du välkommen med din ansökan och CV så snart som möjligt dock senast den 31 maj 2013. Tjänsten skall tillsättas i augusti och urvalsprocessen kommer att ske löpande under ansökningsperioden. Tjänsten är på heltid i Stockholm. För mer information om tjänsten vänligen kontakta Susanne Waering på Sense Talents.