Vi söker en Lönespecialist till SOS Alarm.
Vi söker en Lönespecialist till SOS Alarm.
Nu söker vi för vår kunds räkning en systemkunnig lönespecialist med start i december 2011. SOS Alarm verkar inom samhälls- och säkerhetsfrågor och har statens uppdrag att ansvara för nödnumret 112 vilket innebär att tillse att rätt hjälpresurser kommer till rätt plats i rätt tid. För att klara detta krävs människor med en tydligt uttalad empatiförmåga, stort engagemang och som delar företagets mission – att arbeta för ett tryggare samhälle. Tjänsten är stationerad i centrala Stockholm.
Arbetsuppgifter
Som lönespecialist kommer du huvudsakligen att arbeta med löpande löne-, reseräknings- samt försäkringsadministration för samtliga 850 anställda. Du kommer att arbeta med avstämningar, tolkning av lagar och kollektivavtal samt med systemförvaltning och utveckling av personalsystemet HRM i vilket du även ger ut behörigheter och är medarbetarnas användarsupport. Lönegruppen tillhör HR-avdelningen och består idag av två personer som arbetar med allt inom löneprocessen.