Assistent till Bridgepoint
Assistent till Bridgepoint
Bridgepoint är en ledande europeisk private equity förvaltare med 25 års erfarenhet av att förvärva och utveckla etablerade företag i Europa. Vi förvaltar över tolv miljarder euro från ledande institutionella investerare. De nordiska länderna är en viktig marknad för oss och på plats finns ett engagerat nordiskt team som arbetar från kontoret i Stockholm City. Huvudkontoret ligger i London. Läs gärna mer på www.bridgepoint.se
Nu söker vi en assistent till Stockholmskontoret.
Arbetsbeskrivning
Du kommer att ingå i den administrativa gruppen och assistera Bridgepoints nordiska investeringsteam i Stockholm. I dina arbetsuppgifter ingår mötesbokningar, rese- och hotellbokningar, förbereda möten, ordna luncher och välkomna besökare till kontoret. Du kommer att ta emot inkommande telefonsamtal, administrera utläggsredovisning samt printning och inbindning av presentationsmaterial. Brevskrivning på både engelska och svenska kan förekomma, även posthantering, kopiering, assistera i projekt som t ex marknadsevents och marknadsföringsutskick. Då arbetet präglas av varierande arbetsuppgifter kan även andra sysslor tillkomma.
Din profil
Bridgepoint söker dig med några års erfarenhet av liknande arbete (assistent, sekreterare eller motsvarande), gärna med bakgrund inom Private Equity, bank, finans eller konsultverksamhet. Eftergymnasial utbildning är ett önskemål men inte ett krav. Du har en hög servicenivå, har lätt för att samarbeta med andra och trivs i en föränderlig arbetsmiljö med högt tempo. Du är stresstålig, känner dig bekväm med korta tidsmarginaler och behåller ditt lugn i stressade situationer. Du är ansvarsfull och noggrann med förmåga att prioritera. Du arbetar gärna självständigt samtidigt som du trivs med att samarbeta i ett team.
Då koncernspråket är engelska är det en förutsättning att du är flytande i engelska och svenska såväl i tal som i skrift. Ytterligare språkkunskaper i nordiska språk, främst finska, är meriterande. Du besitter mycket goda datakunskaper i MS Office (främst Outlook, Word och PowerPoint).
Övrigt
Du kommer att vara anställd hos Bridgepoint, Anställningen är ett vikariat på 15 månader. Arbetstiden är 08.00-16.00 med 1 timmes lunch. Tjänsten ska tillträdas 2011-08-08 och är ett mammavikariat t.o.m. 2012-11-01. Om du tycker att tjänsten passar in på dig, så är du varmt välkommen med din ansökan via annonsen på vår hemsida www.senserekrytering.se Intervjuer och urval sker löpande.
Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Josephine Ivstam josephine@senserekrytering.se