CRM Marketing Manager till Stockholm Live
CRM Marketing Manager till Stockholm Live
Stockholm Live driver Nordens mest besökta arenor i form av Tele2 Arena, Ericsson Globe, Hovet och Annexet samt attraktionen SkyView i Stockholm, samt Friends Arena i Solna. Varje år besöker ca 3 miljoner människor Stockholm Lives arenor och de över 330 idrotts- och underhållningsevenemang som de gästas av. Stockholm Live är en del av ASM Global, ett världsledande företag inom drift och utveckling av kongresscenter och evenemangsarenor, med huvudkontor i Los Angeles, USA. ASM Global har drygt 60 000 medarbetare och driver över 300 arenor fördelade på fem kontinenter. Nu söker vi en CRM Marketing Manager till vårt marknadsteam i Stockholm
Huvudsakliga ansvarsområden
Som CRM Marketing Manager på Stockholm Live är ditt huvudsakliga uppdrag att utveckla och stärka försäljningen av evenemangsbiljetter, merförsäljning på arenorna samt de B2B erbjudanden som Stockholm Live har i sitt produktutbud, via företagets egna kunddatabaser. Du kommer att vara ansvarig för företagets samtliga riktade mailutskick utifrån den besökardatabas som företaget innehar. Din roll är både operativ och strategisk då stort fokus läggs på att genomföra samtliga utskick likväl som att omvandla statistik till presentationsmaterial. Du ansvarar för att proaktivt driva utvecklingen av våra befintliga kundrelationer samt rekrytera nya kunder. Du ser till att processerna för CRM-systemet förs ut och efterlevs i organisationen och du har ett nära samarbete med sälj, marknad och partnership. Du rapporterar till Marketing & Communications Director.
Arbetsuppgifter
Du planerar och implementerar marknadsföringen av företagets olika erbjudanden i de kanaler du ansvarar för. Du arbetar även med att ta fram viss statistik på utskick och analyserar kunddata som ska omvandlas till kommunikation till olika målgrupper. I tjänsten ingår att genomföra kampanjer samt kontinuerligt förbättra och utveckla innehåll i de kanaler du ansvarar för, fokuserat på mailutskick. Du strukturerar arbetet med arrangörer och biljettförsäljningsbolag inför marknadsföring av evenemang samt synkroniserar med övriga partners samt följer upp och analyserar biljettförsäljningen av olika evenemang för att styra riktlinjer för kommande kampanjer.
Erfarenhet och profil
För att lyckas i den här rollen önskar vi att du har en akademisk examen inom marknadskommunikation och analys samt minst ett par års erfarenhet av en liknande roll inom CRM, digital marknadsföring gärna baserat på digitala kundresor. Du är en god skribent på både svenska och engelska. Du har god erfarenhet från något CRM system och mycket goda kunskaper i office paketet. Du är tekniskt bevandrad om hur CRM system fungerar - men behöver inte ha teknisk detaljkunskap.
Du är en kreativ analytiker, en trygg kravställare och van att driva dina frågor internt. Som person är du kommunikativ, ansvarsfull och vet hur du prioriterar och planerar din tid för att skapa en bra struktur för ditt arbete. Du har en god analytisk förmåga för att förstå trender och sätta dig in i kundunderlag, siffror och statistik. Du drivs av att leverera resultat mot högt uppsatta mål. Du är en inspirerande och positiv person och du har en känsla för olika målgrupper och hur budskap ska riktas. Vidare ser vi gärna att du är en prestigelös och lyhörd person som tycker om ett nära samarbete med ditt team. Självklart delar du vår passion för evenemang, konserter och idrottsevents och tycker om ett högt tempo där den ena dagen inte är den andra lik.
Vi samarbetar med Jurek Marketing & Communication i denna rekrytering. För ytterligare information om tjänsten kontakta Lotta Köhler epost: lotta.kohler@jurek.se– varmt välkommen att söka tjänsten via länken nedan.
För mer information se www.stockholmlive.com samt www.asmglobal.com.