Global Service Desk Communication Support till Atlas Copco
Global Service Desk Communication Support till Atlas Copco
Vill du vara med och utveckla medarbetares arbetssätt och förståelse för IT? Nu söker vi dig som har ett brinnande intresse för intern kommunikation och IT. Har du ett starkt driv, stor nyfikenhet och en vilja att utveckla andra? Då kan rollen som Global Service Desk Communication Support vara ditt nästa steg.
Om tjänsten
Här driver man innovation och nya idéer för industrin. Vi söker efter dig som vill ta dig an en roll där utveckling av medarbetare står i fokus. I rollen som Global Service Desk Communication Support kommer du att arbeta globalt med att effektivisera och förenkla tillgången till information som rör IT relaterade system. Din roll innebär att du framförallt kommer att avlasta företagets Global Service Desk Communication Specialist och tillsammans kommer ni att ansvara för att analysera behov i verksamheten, arbeta strategiskt med kommunikation samt skapa pedagogiskt och intresseväckande material som beskriver IT-miljön för organisationen. Vi tror att du är en person som vågar utmana med nya idéer och att du samtidigt är en riktigt vass kommunikatör. I utbyte får du en driven chef som brinner för den interna kommunikationen och som gärna utmanar dig tillbaka så att du ständigt utvecklas och blir bättre i din roll.
Detta är ett konsultuppdrag genom Jurek Marknad och Kommunikation med start så snart som möjligt och i minst ett år framåt.
Ansvarsområden
Som Service Desk Communication Support arbetar du proaktivt för att se till att all IT-relaterad information kommuniceras på ett bra sätt ut i verksamheten. Du ser till att information är korrekt, relevant och målgruppsanpassad. Ii första hand arbetar du mot slutanvändaren och du kommer även att analysera verksamhetsbehov och avgöra vilka artiklar och förfrågningar ni behöver prioritera. Utöver detta kommer du också vara involverad i ett par större strategiska projekt som sträcker sig över en längre tid. Ett projekt som du exempelvis kommer vara delaktig i rör implementeringen av Office 365 vilket innebär en stor övergång från klient till cloudlösningar.
Övriga arbetsuppgifter:
- Vara en del av det strategiska arbetet med intern kommunikation genom att koordinera frågor som rör IT system.
- Skapa och underhålla artiklar som ska vägleda medarbetare i sitt daglig arbete.
- Säkerställa att den kommunikation som kommer från Service Desk är anpassad och stämmer överens med bolagets policies och regler.
- Analysera verksamhetsbehov och lyfta vidare dem till kommunikationsgruppen.
Din profil
Stark kommunikativ förmåga både verbalt och i skrift. Vi ser också att du har förmåga att sammanfatta komplexa IT problem och göra det förståeligt för andra. Du är en kommunikatör med god kunskap om IT. Har mycket goda kunskaper i engelska och svenska - både tal och skrift.
Gärna erfarenhet av arbete inom Service Desk eller liknande där du arbetat proaktivt för att utveckla användares förståelse för IT. Erfarenhet av Office 365.
Det är meriterande om du...
- Har arbetat i ServiceNow.
- Har erfarenhet av internkommunikation.
- Har erfarenhet av att arbeta metodiskt i större projekt.
Övrigt
Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid
Omfattning: Heltid
Placering: Sickla
Varmt välkommen med din ansökan som sker via nedanstående länk.
https://jurek.se/jobb/1FEFB3F9-C3D2-4558-A2DD-F023D330BDF4/
Sökord: kommunikatör, internkommunikatör, it, telekom, projektledare, it information