Kontorsassistent till Ceder Capital i Stockholm
Kontorsassistent till Ceder Capital i Stockholm
Ceder Capital är ett investeringsbolag som investerar i svenska och finska mindre eller medelstora bolag. Vi är i en tillväxtfas och behöver nu anställa en riktig stjärna som ska hjälpa oss att bygga upp en väl fungerande administration och som trivs i rollen som assistent och vill bli en del av ett entreprenörsdrivet och ambitiöst team. Vi har kontor i centrala Stockholm och är idag sex medarbetare.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
I rollen som Kontorsassistent arbetar du i nära samarbete med våra medarbetare och sköter självständigt administrativa som praktiska kontorssysslor. Vi söker därför dig som trivs i en kombinerad roll av kvalificerade administrativa assistentsysslor i kombination med en praktisk kontorsserviceroll. Detta blir en viktig och central funktion för oss och eftersom rollen är nyinrättad går den att forma en del efter hand, initialt ser vi dock att de huvudsakliga arbetsuppgifterna är bl a:
- Skapa en struktur och fungerande processer för administrativa rutiner, ha koll på medarbetarnas kalendrar och hjälpa till att administrera och koordinera inför möten, boka och planera resor, logi och övrig logistik
- Kvittoredovisning och reseräkningar, fakturahantering och övrig post
- Koordinering kring investerarmöten, kick-offs, teamevents och andra konferenser och tillställningar samt ev förberedelser av visst material eller agendor i dessa sammanhang
- Projektleda vissa interna projekt som t ex kommande flytt
- Säkerställa att kontoret, pentryn och konferensrum har en trivsam och representativ miljö samt sköta kaffe/frukt- och kontorsmaterialbeställningar, kontaktperson gällande städning och övriga leverantörer och samarbetspartners till kontoret
- Fungera som ansiktet utåt för Ceder Capital
- Hjälpa till med övriga på ett kontor vanligen förekommande sysslor
Erfarenheter och kvalifikationer:
För att trivas i denna tjänst krävs att du är en teamperson med några års erfarenhet av en liknande roll sedan tidigare, gärna från finans, konsult eller advokatbyrå. Du gillar administration och att skapa struktur och fungerande processer. I kombination med detta är du en social och serviceinriktad person som gillar att finnas till hands för andra. Vi värdesätter att du är noggrann och kvalitetsmedveten men också lyhörd, proaktiv och lösningsorienterad med en positiv och professionell attityd till ditt arbete. Du är en ambitiös och ansvarstagande person som gillar att ge det lilla extra och du har inget emot att arbeta självständigt under eget ansvar. Hos oss varierar tempot och arbetsuppgifterna varför du bör ha vana att prioritera och hantera parallella arbetsuppgifter. Vi talar och skriver mest svenska men du bör även känna dig bekväm i det engelska språket i såväl tal som skrift. Finska kan vara meriterande eftersom vi arbetar mot den finska marknaden.
Stämmer ovanstående beskrivning in på dig? Välkommen att skicka in din CV och ett personligt brev så snart som möjligt via nedanstående länk, dock senast den 31 oktober 2018. Vi på Ceder Capital vill gärna önska vår nya medarbetare välkommen redan under hösten 2018 varför urvalsprocess och intervjuer kommer att ske löpande och tillsättning kan ske innan slutdatum. För mer information om tjänsten vänligen kontakta Sense Talents, Susanne Waering via mejl: susanne@sensetalents.se.