Kontorsassistent till FSN Capital i Stockholm
Kontorsassistent till FSN Capital i Stockholm
Vår Therese ska inom kort gå på föräldraledighet och vi behöver hitta en stjärna som kan axla hennes roll under ett drygt år då hon är borta. FSN Capital är en ledande Nordeuropeisk private equity-aktör som fokuserar på medelstora bolag. Bolaget etablerades 1999 och gör majoritetsägda investeringar i Nordeuropeiska bolag som har signifikant potential att bli internationella ledare. På kontoret i centrala Stockholm är vi omkring 15 medarbetare och vi arbetar tätt med övriga kontor i norden. I rollen som Kontorsassistent arbetar du i nära samarbete med vår VD-assistent och sköter självständigt eller i team såväl administrativa som praktiska kontorssysslor.
Vi söker därför dig som trivs i en kombinerad operativ och administrativ roll och är van att arbeta i en dynamisk kontorsmiljö med kvalificerad service. I dina arbetsuppgifter ingår men är inte begränsat till bl a:
- Administrera och koordinera inför och under möten on site och via video/calls, resor, enklare ekonomiadministration etc.
- Ansvara för reception och växeln, inkommande mejls och post, accesser och nycklar etc.
- Vara en naturlig kontaktpunkt för leverantörer och övriga samarbetspartners, hantera och samordna frågor gällande lokal och kommande flytt
- Säkerställa att kontoret, kök och konferensrum har en trivsam och representativ miljö samt sköta mat- och kontorsmaterialbeställningar
- Övriga på ett kontor vanligen förekommande sysslor
Erfarenheter och kvalifikationer:
För att trivas hos oss krävs att du är serviceinriktad, lyhörd och lösningsorienterad med en utåtriktad och positiv personlighet. Du är en ambitiös och ansvarstagande person som gillar att ge det lilla extra och sprida glädje omkring dig. Hos oss är tempot varierat med ibland korta deadlines varför du bör ha vana att prioritera och hantera parallella arbetsuppgifter. Vi ser gärna att du har något eller några års erfarenhet av liknande arbete, gärna i internationell miljö. För denna tjänst krävs ett allmänt sunt och logiskt förnuft, en representativ personlighet och ett trevligt och tillmötesgående sätt. Vidare är det viktigt att du är tekniskt bevandrad och har vana att arbeta i Microsoft Outlook. Vi talar och skriver mest svenska men du bör även känna dig bekväm i det engelska språket i såväl tal som skrift.
Stämmer ovanstående beskrivning in på dig? Välkommen att skicka in din CV och ett personligt brev så snart som möjligt via nedanstående länk, dock senast den 25 september 2018. Du blir kontrakterad via Sense Talents då detta är ett föräldravikariat med start så snart som möjligt och pågå mellan 12-14 månader. Urvalsprocess och intervjuer kommer att ske löpande och tillsättning kan ske innan slutdatum. För mer information om tjänsten vänligen kontakta Sense Talents, Susanne Waering via mejl: susanne@sensetalents.se.