Investor Relations Assistant till internationellt private equity bolag
Investor Relations Assistant till internationellt private equity bolag
Denna tjänst är för dig som verkligen trivs i rollen som Executive Assistant och som har erfarenhet av att arbeta inom Private Equity, Corporate Finance, Management consulting eller närliggande bransch samt ett starkt intresse för Private Equity. Du vet att du hör hemma i denna dynamiska, fartfyllda och teambaserade miljö där det ofta sker snabba förändringar med korta deadlines. En vardag där du kontinuerligt ställs inför att lösa små och stora uppgifter och underlätta för de personer som är så oerhört beroende av dig och din lysande förmåga att lösa uppgifter på ett noggrant, kvalificerat och professionellt sätt. Vår kund är en modern arbetsgivare med kontor i centrala Stockholm och här finns en plats för dig som känner att du vill ha en av de absolut roligaste, mest krävande men också utvecklande assistentrollerna som finns att söka i Stockholm.
Om rollen
Rollen är en viktig och central funktion för att få allt att gå ihop i Investor Relations teamet och ställer höga krav på service och kvalitet. Här arbetar du med koordinering, planering, administration samt projekt/events. Det är en roll som förutsätter god samarbets- och lösningsförmåga, noggrannhet, kommunikationsförmåga och proaktivitet. Du är duktig på time management och van att axla parallella arbetsuppgifter av varierad karaktär samt har god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift. För att lyckas väl i denna tjänst krävs en god förmåga att sköta avancerad planering och koordinering kring kalendrar, mötesbokningar och resor för att få ihop ett bra schema med investerarmöten, roadshows och konferenser. Du sköter daglig korrespondens på svenska och engelska internt och externt och är van att arbeta fram presentationsmaterial i powerpoint. I rollen ingår vidare att koordinera och organisera material och logistik inför möten och roadshows samt att planera och genomföra konferenser, middagar och olika events både i och utanför Sverige.
Din profil
Som person är du driven och van att leverera service på mycket hög nivå och har erfarenhet av att arbeta mot investorer eller kunder. Du är en person som trivs att arbeta i ett team och med varierande arbetsuppgifter. Du gillar även att vara i ett sammanhang där du assisterar flera personer och har lätt för att anpassa dig till olika situationer, kulturer och människor. Arbetet innebär en del resor utanför Sverige, så detta ska vara något du tycker om och är flexibel med. För att passa in i kulturen har du ett strukturerat, positivt och proaktivt arbetssätt, är noggrann och organiserad och trivs att arbeta i högt tempo där teamets behov styr din arbetsdag. Du kommer dagligen i kontakt med mycket känslig information varför du behöver ha vana att hålla en hög integritet och sekretess. Din kommunikativa förmåga är mycket god på engelska och svenska och du har goda kunskaper i Office programmen, PowerPoint, Word, Outlook och Excel.
Vill du genom att arbeta i ett professionellt högpresterande team bidra till vår kunds fortsatta framgång och få ett riktigt roligt och kvalificerat assistentjobb har du hittat rätt möjlighet här. Vi lägger stor vikt vid personlighet och tidigare erfarenhet av private equity eller finansbranschen vid rekrytering av denna tjänst som är en tillsvidareanställning och ska tillsättas så snart som möjligt.
Varmt välkommen med din CV och ett personligt brev där du med några korta rader beskriver vad tror du kan både bidra med men också ser som utmanande i denna tjänst. Vi gör urval löpande så vänta inte för länge med din ansökan.
Ansök genom länken nedan. Behöver du mer information om tjänsten går det bra att mejla ansvarig rekryteringskonsult på Sense Talents, Susanne Waering via: fornamn@sensetalents.se.